Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Junho tem recuo na intenção de compras das famílias da Capital

De acordo com economista, “a pesquisa sinaliza uma cautela das famílias”

Sarah Chaves

Por: Noticias Digital – 25/06/2024 – fonte: https://www.jd1noticias.com/

Foto: Toninho Tavares  

O levantamento da pesquisa de Intenção de Consumo das Famílias (ICF) de Campo Grande, aponta que se comparado ao mês de maio, as famílias ficaram mais cautelosas em junho.

De acordo com a pesquisa da Confederação Nacional do Comércio de Bens, Serviços e Turismo (CNC), em maio a intenção de compras fechou em 108,7 pontos, enquanto junho, esse número chega a 106,7, registando sua terceira queda consecutiva.
Seis dos sete indicadores apurados apresentaram índice negativo.

A pesquisa aponta que 53,6 % dos consumidores ouvidos estão mais seguros em relação à situação atual do emprego, e a maioria (62,9%) tem uma perspectiva profissional positiva para os próximos seis meses.

Já em relação à renda atual, 56,3% afirmam que está igual ao ano passado, enquanto 38,2 % afirmam que está melhor.


“A pesquisa sinaliza uma cautela das famílias”, afirma a economista do Instituto de Pesquisa da Fecomércio MS (IPF-MS), Regiane Dedé de Oliveira. A pesquisa sinaliza uma cautela das famílias, afirma a economista do Instituto de Pesquisa da Fecomércio MS (IPF-MS), Regiane Dedé de Oliveira, provavelmente motivada por questões econômicas que envolvem o  a preocupação com a alta no preço dos produtos, custo do dinheiro e redução no poder de compra.”