Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Com capacitação profissional, Capital terá escola pública de Marketing Digital

Os cursos serão destinados a jovens acima de 15 anos

Sarah Chaves, com informações da assessoria

Por: Noticias Digital – 11/03/2024 – fonte: https://www.jd1noticias.com/

Campo Grande terá a 1ª Escola Pública de Marketing Digital do Brasil. O projeto será lançado pela Prefeitura Municipal, por meio da Secretaria da Juventude na próxima segunda-feira (11), no Parktec, no Monte Castelo.

Os cursos de capacitação profissional será para jovens acima de 15 anos que aprenderão por meio de módulos. Módulo I: Fundamentos Marketing digital; Módulo II: Social Media e Google; Módulo III: Tráfego Pago; Módulo IV: Automação no Marketing e Módulo V: Vendas no Marketing Digital.

“Cerca de noventa e quatro por cento das empresas escolhem o marketing digital como estratégia de crescimento. Esse número reforça que, cada vez mais as empresas estão explorando as possibilidades da internet como forma de alavancar negócios. Na Escola de Marketing, os alunos têm a oportunidade de fazer os cinco módulos, receber seu certificado e assim estar apto a serem inseridos no mercado de trabalho”, disse o secretário Municipal da Juventude, Maicon Nogueira.

Stefanny Azevedo, Especialista em Comunicação e uma das instrutoras, vê a escola como uma porta de entrada para os jovens que desejam começar uma profissão no digital. “O projeto é inovador e com certeza irá gerar inúmeras oportunidades para o mercado da nossa capital. Me sinto honrada em fazer parte da equipe voluntária que se propõe a compartilhar o que sabe com quem busca por novos conhecimentos. O Marketing Digital é uma área em alta neste momento e pelos próximos anos”, explicou.